středa 24. listopadu 2021

130. výročí založení Poštovní spořitelny - VZ TL 0022

 
Poštovní spořitelna slavila 130 let a k výročí přizvala výtvarníka Adolfa Borna, aby jim známky navrhl. Spořitelna se víceméně bujaře rozjela, protože vydala 4 emise svých známek, na malém a velkém formátu s jednotnou kresbou, která se lišila jen detaily. Na spodních reprodukcích vidíte dokonce neoficiální FDC, kterou si objednala Poštovní spořitelna přímo u výtvarníka Borna. Namísto razítka dne vydání je tam kovový kašet bez názvu pošty a datumu, nicméně i tato obálka se dala poslat. Jak vidíte na reprodukci, byla započítána do poštovného i již předem znehodnocená známka, takže je zásilka nedoplacená. Nicméně je velmi zajímavým doplňkem sbírky, protože listovním provozem skutečně prošla. Známky byly vydávány zájemcům v počtu 4 ks za podmínky, že jste si u nich otevřeli nový účet s minimálním vkladem 2000 Kč. I takto mohou vlastní známky fungovat.

1 komentář:

  1. To mě těší. Ani jsem nevěděl, že jim je tolik. Ale pak mě zasáhla vlna PR článků. Ale jim to neberu. Mají super firemní blog, takže si tam rád občas něco přečtu. Fajn rady na investice, finančnictví, domácí cash flow a tak různě. Vždycky tématicky a relativně odborně. Není to sice žádný odborný blog, ale pro laika jako jsem já to stačí.

    OdpovědětVymazat