Odbor známkové tvorby České pošty přichází v červnu (2012 - pozn. autora) s novinkou – „známkami s volným námětem“, marketingově nazvanými
VLASTNÍ ZNÁMKY.
V současné době Česká pošta dnes zákazníkům nabízí (1):
Příležitostné známky – vycházejí podle schváleného emisního plánu vydavatele (Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR) k významným událostem či v rámci déletrvajících emisních záměrů. Po spotřebování nejsou dotiskovány.
Výplatní známky – slouží poštovnímu provozu, mají
nejpotřebnější hodnoty. Vydávání podléhá schválení vydavatelem, ale nejsou
součástí emisních plánů. Vycházejí dle potřeby České pošty. Jsou dotiskovány ve
velkém množství opakovaně.
Nově navrhovaná služba – Vlastní známka – bude vydávána k úhradě listovních zásilek, zákazník by si však mohl navrhnout obraz poštovní známky (firemní logotyp, slogan, popis akce, události apod.), které objedná a uhradí ve zvoleném nákladu. Archová dispozice známek zákazníkovi dokonce umožní využít každé tiskové políčko archu pro jiný obraz známky (25 různých motivů) se stejnou nominální hodnotou. Námět a text nesmí být v rozporu s platnými zákony a etickými normami (identická pravidla jako pro již existující známky s kupónem). Známky s volným námětem mají ochranné prvky – cartaxový papír, mikrotext přímo na každé známce a ochraný násek pro snadné oddělení známky s atypickým designem, dále povinné označení „ČESKÁ REPUBLIKA“, nominální hodnotu vyjádřenou písmenem „A“ nebo „E“ a rok vydání.
(1) Na základě § 35 odst. 1 zákona č. 29/2000
Sb., o poštovních službách a o změně některých zákonů (zákon o
poštovních službách), ve znění zákona č. 95/2005 Sb. a zákona č.
110/2007 Sb. je Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR vydavatelem
poštovních známek. Česká pošta, s.p. známky k vydání komplexně připravuje,
dohlíží na tisk těchto cenin a uvádí je do oběhu.
Celý dokument v *.pdf souboru ZDE.
Žádné komentáře:
Okomentovat